Tilaus- ja käyttöehdot

/Tilaus- ja käyttöehdot
Tilaus- ja käyttöehdot2018-09-11T17:38:36+00:00

1. YLEISET EHDOT

Tässä kerrotut toimitus- ja käyttöehdot koskevat Finsoffat Oy verkkokaupan käyttöä ja sieltä tehtyjä tilauksia. Käyttämällä verkkokauppaa hyväksyt asiakkaana nämä ehdot ja sitoudut noudattamaan niitä. Finsoffat Oy pidättää oikeuden kaikkiin muutoksiin verkkokaupassa, koskien hintojen, valikoiman tai käyttöehtojen päivitystä.

Verkkokaupassa asioivan täytyy olla vähintään 18-vuotias. Tilauksen tekeminen edellyttää, että kaikki vaadittavat tiedot ovat oikeita ja totuudenmukaisia. Tilauksen yhteydessä asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Lähetetty tilaus on sitova eikä sitä voi kumpikaan osapuoli yksipuolisesti muuttaa. Finsoffat Oy lähettää tilauksesta tilausvahvistuksen sähköpostitse, jossa näkyvät tilatut tuotteet ja palvelut sekä hinnat. Tilaaja on velvollinen tarkastamaan tilausvahvistuksen ja ilmoittamaan mahdollisista tilaukseen liittyvistä poikkeamista Finsoffat Oy:n asiakaspalveluun viipymättä. Tehtyään tilauksen katsotaan asiakkaan hyväksyneen voimassa olevat tilaus- ja käyttöehdot, ja ymmärtäneen verkkokauppa kuvien sisällön kuten, että luonnossa kankaan väri voi poiketa verkkokaupan sivuilla esitetyistä värimalleista.

Mikäli sopimushetkellä sivustolla ilmoitetusta ovat poikkeaviksi muuttuneet tuotteen ominaisuudet tai toimitusajat on Finsoffat Oy velvollinen ilmoittamaan tästä asiakkaalle viipymättä. Tässä tapauksessa asiakkaalla on oikeus samanhintaisen tuotteen vaihtamiseen tai tilauksen perumiseen.

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.

2 .YHTEYSTIEDOT

Finsoffat Oy
Huhtimontie 4
04200 Kerava
092797220 (arkisin klo 8-16)
finsoffat@finsoffat.fi
Y-tunnus: 1958763-0

3. TOIMITUSAJAT

Toimitusajat vaihtuvat tuotekohtaisesti ja ovat jokaisessa tuotekortissa ilmoitettuna. Tilaustuotteilla on normaalisti toimitusaika 4-6 viikkoa. Varastossa oleville tuotteilla toimitusaika on n. 3-7 arkipäivää. Saat toimitusajasta tiedon tilausvahvistuksen mukana.

Finsoffat Oy ei vastaa kuljetuksiin liittyvistä viivästyksistä, joihin Finsoffat Oy ei ole osallinen, eikä itse pysty vaikuttamaan (liittyen esimerkiksi sääolosuhteisiin tai muuhun liikenteessä olevaan ongelmaan).

4. TOIMITUSTAVAT JA -HINNAT

Nouto
Verkkokaupan kautta ostetut tuotteet voi noutaa suoraan Keravan tehtaanmyymälän varastolta. Varasto on auki arkisin klo 9-18.
Finsoffat Oy lainaa pakettiautoa tarvittaessa pääkaupunkiseudun alueella, tästä kuitenkin täytyy sopia erikseen hyvissä ajoin ennen noutoa Finsoffat Oy:n aukioloaikoina.

Toimituksen kulku – Pääkaupunkiseutu
Pääkaupunkiseudulla kuljetukset hoitaa pääasiallisesti Finsoffien omat kuljetusmiehet. Kun tilatut tuotteet ovat valmiina varastollamme, Finsoffien ajojärjestely ottaa puhelimitse tai sähköpostilla yhteyttä tilaajaan sopiakseen tarkemman tuotteiden toimitusajankohdan ja -paikan. Kuljettajat ottavat kuitenkin yhteyttä asiakkaaseen vielä n. puoli tuntia ennen sovittua ajankohtaa. Mainitsethan tilauksen yhteydessä mahdollisimman tarkat tiedot kuljetukseen liittyen.

Toimituksen kulku – Muu suomi
Muualle Suomeen kuljetuksista vastaa pääasiassa Postin Kotijakelu, joka toimittaa tavaroita asiakkaan ja Postin sopimana toimitusajankohtana. Postilta soitetaan aina ja sovitaan tarkempi toimituspäivä ja -aika. Mainitsethan tilauksen viestissä mahdollisimman tarkat tiedot kuljetukseen liittyen.

Toimituskulut
•  Kuljetus 60 € (tuotteen kantaminen sisälle, ei sisällä kasausta, eikä pakkausjätteiden pois vientiä)
Lisäpalvelut:
•  Kasaus 30 € (sis. pakkausjätteiden pois viennin, tuotteen käyttökuntoon laittamisen)
•  Vanhat pois 30 € (sis. vanhojen kalusteiden pois viennin)

Toimituskulut erikseen tilattaville pientuotteille 25 € / postipaketti kotiin, tai nouto myymälöistä 0 €

Muuta huomioitavaa
Tilaaja on velvollinen ilmoittamaan toimituksesta mahdollisimman tarkat tiedot. Finsoffat Oy ei vastaa minkäänlaisista seuraamuksista eikä kuluista, jos tilaajan ilmoittamat osoitetiedot ovat olleet virheelliset tai tilaaja ei ole ajoissa tai ollenkaan ilmoittanut osoitetietonsa muuttuneen. Kaikki näistä aiheutuvat kulut peritään tilaajalta. Tilaajan tulee myös tarkastaa tuote heti sen saavuttua. Mikäli tuote tai paketti on rikki, on heti pyydettävä tavarankuljettajaa tekemään vahinkoilmoitus. Tämän jälkeen on otettava viipymättä yhteys Finsoffat Oy:n asiakaspalveluun. Tuotetta ei saa antaa takaisin kuljetusyhtiölle ennen kuin asiakaspalveluun on otettu yhteyttä. Mikäli asiakkaalle toimitettu tuote on virheellinen tai tuote on väärä tai rikkoutunut, on otettava viipymättä yhteyttä asiakaspalveluun, kuitenkin ennen kuin kahdeksan (8) päivää on kulunut tuotteen vastaanottamisesta. Tämän jälkeen asiakkaalla ei ole oikeutta palauttaa tuotetta pois lukien 14 päivän palautusoikeutta, joka koskee oikeita ja ehjiä tuotteita.

5. MAKSUTAVAT

Finsoffien verkkokauppaostokset voit maksaa Payform-maksupalvelussa seuraavasti:

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Bambora PayForm (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Bamboran verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Bambora tai Paybyway Oy. Bambora välittää maksut Finsoffat Oy:lle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Maksutavat PayForm-palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Mash.

Jousto
Jousto on kotimainen palvelu, jolla voit rahoittaa nettiostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto palvelu on tarkoitettu 20–75-vuotiaille suomalaisille yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustoa voi saada 20-5000 euron ostoksiin. Laskun saat halutessasi myös sähköpostiin. Hakiessasi Joustoa sinun tulee tunnistautua ensin millä tahansa suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksilla ja tämän jälkeen täyttää lomakkeelle tiedot. Päätöksen ja tieto lainan myöntämisestä tulee heti. Tämän jälkeen sivu palautuu verkkokauppaan takaisin ja tilaus on käsitelty.

Joustolla maksaminen on erittäin turvallista. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä.
Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Mash
Mash Laskulla saat 14 päivää korotonta maksuaikaa. Voit myös halutessasi muuttaa laskun kätevästi osamaksuksi. Mash Osamaksulla maksaessasi voit valita itsellesi sopivan maksuajan (3 kk, 6 kk, 9 kk, 12 kk, 18 kk, 24 kk) ja voit saada tilaamasi tuotteet ennen maksamista. Voit myös milloin tahansa maksaa koko summan kerralla ilman lisäkuluja. Mash Laskun tai Osamaksun voivat valita maksutavaksi Suomessa asuvat, yli 20-vuotiaat asiakkaat. Maksutapa on mahdollinen 10–2000 euron ostoksille. Osamaksu laskutetaan 30 päivän välein, ja esimerkiksi arvoltaan 2000 euron ostoksen todellinen vuosikorko on 14,9 % maksuajan ollessa 24 kk (sis. korko, laskutuslisä ja avausmaksu). Lisätietoja Mashista osoitteessa https://www.mash.com/fi/sinulle/nain-maksat-mashilla

MobilePay
Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

6. PALAUTUSEHDOT

Verkkokauppaostojen palautukset
Verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on lakisääteinen 14 päivän palautusoikeus. Palautettavan tuotteen pitää olla käyttämätön, myyntikelpoinen ja alkuperäispakkauksessaan. Palautuksen tulee sisältää kaikki sohvan osat ja oheistuotteet. Jos tuote on otettu käyttöön, tilaaja vastaa mahdollisesta tuotteen arvon alenemisesta. Mikäli tuote on tilaajan toimesta olennaisesti muuttunut tai se ei ole enää myyntikelpoinen, Finsoffat Oy pidättää oikeuden olla palauttamatta kokonaan tilaajan maksamaa summaa.

Palautusoikeus ei koske asiakkaan toivomusten mukaisesti valmistettuja tai muunneltuja mittatilaustuotteita.
Finsoffat Oy pidättää oikeuden vaatia asiakkaalta palautuksesta aiheutuvat kulut.

Palautettaessa huomioitavaa
Ennen tavaran palautusta tilaajan tulee olla yhteydessä Finsoffat Oy:n asiakaspalveluun p. 092797220 (arkisin klo 8-16) tai finsoffat@finsoffat.fi. Asiakaspalvelu antaa lisäohjeet tuotteen palautukseen. Finsoffat Oy ei ota vastaan palautuksia, joista ei ole sovittu etukäteen asiakaspalvelun kanssa, vaan ne palautuvat takaisin asiakkaalle, asiakkaan kustannuksella.

Asiakkaan täytyy liittää pakkaukseen tarkat yhteystiedot, tuotteen tilausnumero, tilinumero ja pankkiyhteys. Tuotteeseen tulee liittää myös ennakkolaskun kopio maksukuitista.
Tuotteen kokonaissumma palautetaan asiakkaan tilille 14 päivän kuluessa tuotteen palautumisesta, jos tuote on käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseen.

Finsoffat-myymälästä ostetut tuotteet
Verkkokaupan palautusehdot eivät koske normaalia myymälämyyntiä.
Kivijalkamyymälästä ostettujen tuotteiden kaupanpurkuehdoista tulee sopia aina tuotteen myyneen myymälän kanssa.

7. HENKILÖTIEDOT

Finsoffat Oy tallentaa tilausten yhteydessä saadut tiedot ainoastaan Finsoffat Oy:n asiakasrekisteriin. Tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille. Rekisteri on vain ja ainoastaan Finsoffat Oy:n asiakaspalvelukäytössä.
Asiakkaalla on oikeus pyytää Finsoffat Oy poistamaan rekisteristä henkilö- ja yhteystietonsa ilman erillistä syytä.

8. TAKUU

Asiakkaan tulee säilyttää kaikki Finsoffat Oy:n lähettämät asiakirjat kuten tilausvahvistus ja lähete takuuehdon täyttämiseksi.  Tuotteiden takuut on ilmoitettu tuotekorteissa.

Finsoffat Oy ei vastaa:
1. Asiakkaan itse aiheuttamasta tuotteen kulumisesta tai rikkoutumisesta.
2. Vioista, jotka ovat aiheutuneet tuotteen epäasianmukaisesta käytöstä.
3. Asioista, jotka kuuluvat tuotteen ominaisuuksiin ja johtuvat sen normaalista käytöstä.

9. MUUT EHDOT JA VASTUUT

Finsoffat ei vastaa asiakkaan tekemistä mittausvirheistä, jolloin esimerkiksi kulmadivaanin osat eivät mahdu ulko-ovesta sisälle tai pitkät tuotteet eivät mahdu kääntymään eteisen kulmista. Huomioitavaa kuitenkin, että useat Finsoffat tuotteet voi purkaa pienempiin osiin. Finsoffat Oy ei vastaa myöskään tilanteista, jolloin tuotetta on jouduttu säilyttämään sellaisessa tilassa, esimerkiksi ulkoilmassa, että tuotteesta on saattanut esimerkiksi kastumisen takia tulla myyntikelvoton, vaikka olisikin alkuperäisessä pakkauksessaan. Tällaisissa tapauksissa Finsoffat Oy ei hyväksy tuotteen palauttamista, vaan tuote lähetetään takaisin asiakkaan kustannuksella.

Asiakas on aina velvollinen korvaamaan aihetutuneet kulut mikäli näitä ehtoja laiminlyödään.

Näissä ehdoissa tarkoitetuissa oikeussuhteessa tapahtuneet riita-asiat ja erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan neuvotteluteitse. Mikäli sopimukseen ei päästä, asia voidaan saattaa kuluttajariitalautakunnan tai käräjäoikeuden ratkaistavaksi.